پکیج چیست و چگونه کار می کند؟
09
سپتامبر

پکیج چیست و چگونه کار می کند؟

پکیج چیست و چگونه کار می کند؟

پکیج چیست و چگونه کار می کند؟ پکیج دستگاهی گرمایشی است که بعنوان جایگزین بسیار مناسبی برای سیستم های موتورخانه گرمایشی ساختمان­ها مورد استفاده قرار می­گیرد. دستگاه پکیج قادر به تأمین همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاژ برای هر واحد آپارتمانی ­می­باشد. از مزیت­های دستگاه پکیج، کوچک بودن دستگاه و فضای اشغالی کم، سر و صدای کم، ایمنی و راندمان بالا، سرویس و نگهداری راحت­تر و کم هزینه­تر و همچنین استقلال واحدها در سیستم گرمایشی است. سیستم گرمایشی مرتبط با پکیج نیز می­تواند فن کویل، رادیاتور، گرمایش از کف و کویل آب گرم باشد. دستگاه پکیج در تمام فصول سال مورد استفاده قرار می­گیرد به این صورت که در تابستان که نیازی به سیستم گرمایشی نیست فقط برای تهیه آب گرم مصرفی و در زمستان نیز علاوه بر تامین آب گرم مصرفی، آب گرم سیستم شوفاژ منازل را تامین می­کند.

 

انواع پکیج

الف) بر اساس خروج آلاینده ها

پکیج فن دار: این دستگاه مجهز به فن می¬باشد و هوای مورد نیاز برای سوخت را از فضای بیرون توسط دودکش دوجداره ارسال می کند و همینطور گازهای ناشی از احتراق نیز به بیرون انتقال می دهد. این نوع پکیج در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد که دستگاه در محیط باز نصب شود یا بخشی از مسیر دودکش افقی باشد.

پکیج بدون فن: استفاده از این نوع دستگاه به دلیل کمبود فضای آزاد در آپارتمان¬ها کمتر شده است.

ب) بر اساس نوع سیستم گرمایشی

پکیج یک مبدله: این دستگاه دارای یک مبدل حرارتی برای تهیه آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاز می باشد.
پکیج دو مبدله: در این دستگاه از دو مبدل حرارتی برای تولید همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاز استفاده می شود. عملکرد این دو مبدل حرارتی به صورت مجزا است. از مزایای این نوع دستگاه فراهم کردن آب گرم مورد نیاز به صورت پیوسته و رسوبگیری کمتر می باشد.

ج) بر اساس روش نصب دستگاه پکیج

پکیج های دیواری: در این نوع پکیج ها امکان تهیه همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاز به دلیل نداشتن منبع ذخیره آب گرم وجود ندارد. همچنین در این نوع پکیج¬ها در صورت استفاده طولانی مدت آب گرم مصرفی، میزان حرارت آب گرم ارسالی به سیستم گرمایشی کمتر شده و باعث سرد شدن رادیاتور می شود. این پکیج ها به دلیل کوچک بودن و شکل ظاهری زیباتر طرفداران بیشتری دارد و معمولا در آشپزخانه نصب می شوند. دود ناشی از احتراق در این نوع پکیج¬ها یا از طریق فن دستگاه یا از طریق دودکش معمولی به فضای خارج هدایت می شوند.

پکیج های زمینی: از این نوع پکیج ها به دلیل تولید در اندازه¬ها و توان¬های حرارتی مختلف برای منازل با متراژ بالا مانند ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد. در این دستگاه پکیج از مخزن دخیره آب گرم استفاده شده است که باعث می شود در صورت قطع شدن کوتاه مدت برق، آب گرم موجود در مخزن تا حدی جوابگوی نیاز گرمایشی و آب گرم مصرفی می¬باشد. از معایب این نوع پکیج اشغال فضا و سر و صدای بیشتر می باشد.

 

مزایای استفاده از پکیج

استقلال هر واحد مسکونی از نظر سیستم گرمایشی

عدم نیاز به سیستم موتورخانه­ای

کاربری راحت

عدم نیاز به بازرسی مداوم

نصب و نگهداری راحت

ایمنی مناسب، راندمان بالاتر و مصرف انرژی کمتر نسبت به موتورخانه مرکزی

عدم اشغال فضای زیادی به دلیل ابعاد کوچک دستگاه

تامین آب گرم فوری و بدون وقفه

تولید سر و صدای بسیار کم

طول عمر کمتر نسبت به سیستم موتورخانه

 

پارامتر­های مهم در انتخاب پکیج

متراژ ساختمان

میزان آب گرم مصرفی مورد نیاز واحد

موقعیت جغرافیای منطقه

محل قرار گیری پکیج و مکان تعبیه دودکش

مسیر لوله­کشی تا نقاط مصرف

 

 

جهت کسب مشاوره رایگان تماس بگیرید : تماس با ما ، تماس مستقیم : 02122800824

اصول نصب  پکیج

رعایت فاصله­ی مناسب با وسایل گرمازا

رعایت حداقل فاصله دستگاه پکیج تا دیوار روبرویی (یک متر)

رعایت حداقل فاصله زیر دستگاه پکیج تا کف (120 سانتی متر)

رعایت حداقل فاصله با دیوار یا کابینت مجاور دستگاه پکیج (15 سانتی متر)

رعایت حداقل فاصله عمودی کلاهک تعدیل دودکش تا دریچه دودکش دستگاه پکیج (30 سانتی متر)

بسته نبودن محل قرار گیری دستگاه پکیج برای تامین اکسیژن مورد نیاز احتراق

دستگاه پکیج باید طبق دستورالعمل کارخانه سازنده نصب گردد به همین دلیل مراحل نصب و اجرای این دستگاه باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود، به طوری که دستگاه به نحو رضایت­بخشی کار کرده و فضای دسترسی کافی در اطراف دستگاه به منظور تنظیم، تعمیر و تعویض وجود داشته باشد. همچنین باید کلیه ضوابط نصب، بهره­برداری و تعمیر دستگاه را که سازنده پیشنهاد کرده است در ناحیه­ی از محل نصب دستگاه که به راحتی در دسترس اشخاص ذیصلاح باشد، قرار دهد. شرکت ما با به کارگیری کارشناسان خبره با دارا بودن دانش و تخصص کافی در زمینه نصب، راهبری و نگهداری و تعمیرات علاوه بر تضمین ایمنی، کیفیت عملکرد و راندمان بالای تجهیزات، از هزینه­های بالای تعویض تجهیزات جلوگیری می­کنند

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب