اسید شویی رادیاتور
18
آوریل

اسیدشویی رادیاتور چیست؟

اسیدشویی رادیاتور

اسیدشویی رادیاتور :کارشناسان ما در زمینه تعمیر و نگهداری برج ها نگاه ویژه ای به مساله رسوب در وسایل گرمایشی و لوله های انتقال سیال دارند. چرا که این امر تاثیر زیادی بر راندمان  و عملکرد سیستم دارد.

عدم توجه به مساله شستشو و اسیدشویی در زمان مناسب می تواند هزینه های سنگینی را برای ساختمان داشته باشد.

نکته مهم در شستشو وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده از شوینده مناسب و همچنین انتخاب روش صحیح شستشو می باشد، کارشناسان ما با دارا بودن تجربه در این زمینه با کمترین هزینه این امر را (اسیدشویی رادیاتور ) به صورت مرتب و دوره ای در تعمیر و نگهداری ساختمان انجام می دهند.

تاثیر تجمع رسوب بر روی دستگا­های رادیاتور

تشکیل رسوب می­تواند بصورت انباشته شدن مواد نامطلوب بر روی سطح تعریف شود. عموما تشکیل رسوب به جمع شدن و رشد ناخواسته اطلاق می­شود که منجر به عملکرد نامطلوب سطح می­گردد. در طی کارکرد، سطح انتقال حرارت، رسوب می­گیرد که منجر به افزایش مقاومت گرمایی و اغلب افزایش در افت فشار و نیز توان پمپ کردن می­گردد. هر دوی این اثرات مکمل یکدیگر در کاهش کارایی رادیاتور می­باشد. کارایی رادیاتور ممکن است تا آنجا کاهش یابد که باید برای تعویض یا تمیز کردن از سرویس خارج شود. تشکیل رسوب ممکن است بصورت عمده طراحی رادیاتور را تحت تاثیر قرار دهد و می­تواند مقدار مواد بکار رفته برای ساخت رادیاتور و کارایی آن را بین زمان­های تمیز کاری تعیین کند. در نتیجه تشکیل رسوب باعث اتلاف اقتصادی عظیمی می­شود، زیرا اثر مستقیم بر هزینه اولیه، هزینه بهرهبرداری و کارایی دستگاه رادیاتور دارد.

انواع رسوب و اهمیت رسوب­زدایی از رادیاتور

  • رسوب ذرات محلول مانند: سولفات کلسیم، سیلیکات سدیم، کربنات لیتیم، در این موارد افزایش دما میزان رسوب گذاری را افزایش می­دهد، زیرا باعث کم شدن فعالیت نمک­ها می­شود.
  • رسوب مواد جامد، نظیر شن، ماسه، که بر اثر وزنشان تهنشین می­شوند.
  • رسوب­گذاری بر اثر خوردگی که بر اثر واکنش سطح تبادل حرارتی ایجاد می­شود.
  • رسوب­گذاری بیولوژیکی: در این مکانیزم موجودات زنده به سطح تبادل حرارتی می­چسبند و تولید غشاهای چسبنده می­کنند.
  • رسوب­گذاری بر اثر انجماد: این رسوب­گذاری وقتی اتفاق می­فتد که مایع روی سطح انتقال حرارت جامد شود.
  • رسوب حاصل از واکنش­های شیمیایی مانند: سختی آب، تشکیل کک، پلیمریزاسیون

تاثیر تجمع رسوب در رادیاتور

  • مسدود شدن مسیر آب در لوله­ ها و کندتر شدن جریان آب که نتیجه آن هدر رفت حرارت در مسیر می­باشد.
  • ضخیم­تر شدن سطوح انتقال حرارت مخازن که نتیجه آن صرف انرژی و حرارت بیشتر برای گرم کردن آب و گاها سوختگی و سوراخ شدن مخزن می­باشد.
  • کاهش عملکرد و راندمان سیستم
  • امکان سوراخ شدن لوله ­های رادیاتور در اثر رسوب­گیری­های متوالی با مواد شیمیایی

پدیده رسوب باعث بالا رفتن هزینه­ های مربوط به ساخت، نصب و نگهداری رادیاتورها می­شود. رسوبات با گذشت زمان افزایش پیدا می­کنند و از بین بردن آن­ها سخت تر می­شود، به همین دلیل باید در دوره­های زمانی مشخصی برای جلوگیر از تاثیر آن بر راندمان رادیاتور، این رسوبات از روی سطوح برداشته شوند. در غیر اینصورت می­تواند باعث خسارات جبران ناپذیری چون هزینه­های سنگین تعویض قطعات شود. شرکت ما با به کارگیری کارشناسان خبره با دارا بودن دانش و تخصص کافی در زمینه اسید شویی و شستشوی رادیاتورها علاوه بر تضمین ایمنی، کیفیت عملکرد و راندمان بالای تجهیزات، از هزینه­ های بالای تعویض تجهیزات جلوگیری می­کنند.

نکته ی مهم

از کجا متوجه رسوب گرفتگی دستگاه رادیاتور شویم؟

یکی از روشهای تشخیص تجمع رسوب در رادیاتور این است که متوجه شوید که رادیاتور کارایی نرمال خود را از دست داده است یا اینکه زمان زیادی برای گرم شدن سپری می¬کند، در این صورت حتما باید به فکر رسوب زدایی از رادیاتور بیافتید. رسوب¬زدایی از رادیاتور حتما باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود چرا که در صورت انجام نشدن اصولی و صحیح رسوب¬زدایی، ممکن است که رسوبات به صورت کامل برطرف نشوند و باعث حرکت آنها و گرفتگی دیگر قسمتهای سیستم شود و به دنبال آن تبعات زمان بر تر و هزینه برتری را به همراه داشته باشد.

در این مقاله توضیحاتی در خصوص اسیدشویی رادیاتور  را برای شما قراردادیم شما می‌توانید با مراجعه به سایت ویکی پدیا اطلاعاتی در خصوص رادیاتور دست پیدا نمایید.

مقاله‌ی برج خنک کن

اشتراک گذاری مطلب