تعمیر و سرویس چیلر در تهران
27
آگوست

تعمیر و سرویس چیلر در تهران

تعمیر و سرویس چیلر در تهران :

به جرأت می‌توان گفت چیلر یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین تجهیزات در یک مجموعه می‌باشد که تعمیرات و سرویس آن نیازمند تجربه و دانش کافی می‌باشد تا رفع عیب و نگهداری آن به‌صورت صحیح و دقیق صورت گیرد، در غیر این صورت اگر این امر توسط افراد ناکارآمد و کم تجربه انجام شود نه تنها رفع عیب و سرویس چیلر به‌خوبی صورت نمی‌گیرد بلکه می‌تواند باعث ایجاد خسارت سنگین به این تجهیزات در طول زمان شود.

لذا جهت تعمیر و سرویس حرفه‌ای و سریع و کارشناسانه و کم هزینه چیلر خود با اطمینان با شرکت ماکان گستر ( سایت موتورخانه ) تماس حاصل کرده تا در اسرع وقت و به صورت شبانه روزی تیم تعمیرکار چیلر ماکان گستر به محل شما اعزام گردد.

خدمات ما در تعمیر و سرویس چیلر در تهران به شما عزیزان

  • راه‌اندازی سیستم سرمایش (چیلر جذبی و تراکمی)
  • تعمیر و سرویس انواع چیلرهای تراکمی و جذبی
  • تعمیر و سرویس داکت اسپیلیت و مینی چیلر و هواساز
  • شارژ گاز چیلر، اسپلیت و مینی چیلر و…
  • رفع عیب چیلرهای جذبی و اسید شویی کندانسور و تزریق لیتیوم بروماید و…
  • تعویض و تعمیر کلیه قطعات چیلر
  • سرویس‌های دوره‌ای و منظم چیلر
  • تعمیر و نگهداری انواع چیلرها
  • اسید شویی کندانسور انواع چیلرهای تراکمی
  • نشتی‌یابی و رفع نشتی چیلر، مینی چیلر و داکت اسپلیت
  • سرویس انواع برج خنک کننده

تیم متخصصین موتورخانه در خدمت شماست

درصورت وجود هریک از ایرادات ذیل با شماره‌های سایت شرکت ماکان گستر تماس حاصل فرمائید.

  • صدای غیر طبیعی کمپرسور چیلر و مینی‌چیلر و داکت اسپلیت
  • دائم‌کار شدن چیلر و عدم اتومات کردن
  • برفک زدن در قسمت مکش کمپرسور
  • عدم خنک‌کاری مناسب چیلر و مینی‌چیلر و داکت اسپلیت
  • وجود نشتی در مدارات داخلی یا خارجی چیلر
  • نیاز به سرویس‌های دوره‌ای
  • خاموش شدن مکرر چیلر
  • عدم استارت چیلر
  • وجود اتصالی در مدارات برق چیلر

چرا تعمیر چیلر با ماکان گستر

تعمیر موتورخانه

مسئولیت‌پذیری بالا

تعمیرکاران باتجربه و متخصص

بهره‌گیری از علوم روز دنیا

حضور به موقع در محل شما

استفاده از قطعات اصلی

کم‌ترین و منصفانه‌ترین قیمت

اقداماتی که در موتورخانه توسط تیم نگهدار شرکت ماکان گستر صورت می‌گیرید (اقدامات پیشگیرانه از عیوب):

1- اندازه‌گیری جریان کلیه پمپ‌ها و الکتروموتورها:

به‌صورت هفته‌ای یک‌بار و مقایسه جریان بدست آمده جریان نامی الکتروموتورها و پمپ‌ها که درصورت بالا بودن جریان اندازه‌گیری شده از جریان نامی مشخص می‌گردد که سیستم دچار عیب بوده و احتمال خرابی آن می‌باشد، که پس از مشخص شدن وجود جریان غیر طبیعی به دنبال علت به وجود آمدن این عیب می‌باشیم در این صورت این موارد را چک می‌کنیم: الف: اطمینان از بسته نبودن شیرها. ب) اطمینان از عدم خرابی شیر یک‌طرفه ج) اطمینان از تمیز بودن فیلترها. د) اطمینان از روان بودن بلبرینگ‌ها. هـ) اطمینان از عدم نشت آب به داخل سیم‌پیچ. ی) اطمینان از عدم گیرپاژ بودن پروانه پمپ و…

2. سرویس دوره‌ای استرینرها و فیلترهای برنجی:

فیلترها و استرینرها بعد از مدتی کارکرد دچار رسوب گرفتگی شده و باعث می‌گردد که جریان عبور از فیلترها کندتر شده که نتیجه آن عدم سیرکولاسیون مناسب و آسیب دیدگی پمپ‌ها می‌شود. تیم نگهدار شرکت ماکان گستر به‌صورت دوره‌ای و هر دو ماه یک‌بار اقدام به باز کردن فیلترها و چک کردن آنها و نظافت کامل فیلترها می‌نماید که این موجب افزایش طول عمر سیستم می‌گردد.

3- باز و بسته کردن شیر فلکه‌ها:

باز و بسته کردن شیرها به‌صورت دوره‌ای و منظم باعث می‌گردد روسوبات به‌وجود آمده در سطوح شیر از بین برود و حرکت شیر روان‌تر صورت گیرد که این امر موجب افزایش طول عمر شیرها می‌گردد.

4- سرویس شیرهای یک‌طرفه:

شیرهای یک‌طرفه موجود در موتورخانه‌ها پس از مدتی کار دچار رسوب گرفتگی شده که این رسوب موجب اختلال در عملکرد شیر یک‌طرفه می‌گردد و باعث شده سیستم‌ها دارای کلکتور و دارای چندین پمپ بدرستی عمل نکرده و جریان آب خروجی از پمپ در حال کار از شیر یکطرفه معیوب عبور کرده و مجدداً وارد مکش پمپ درحال کار گردد که این امر موجب می‌شود پمپ بیهوده کار کند و سیرکولاسیون بدرستی انجام نشود، تیم نگهداری این شرکت با بررسی دوره‌ای از عملکرد شیرهای یک‌طرفه، شیر یک‌طرفه معیوب را شناسایی کرده و با انجام سرویس‌های مناسب و رسوب زدایی مناسب باعث بهبود عملرد سیستم می‌گردد.

5- سرویس دوره‌ای مشعل‌ها:

مشعل‌ها به عنوان عامل اصلی تولید انرژی گرمایی در موتورخانه‌ها نقش بسزایی در موتورخانه‌ها ایفا می‌کند و ایفای این نقش مهم مستلزم سرویس و نگهداری مناسب و منظم می‌باشد، تیم نگهداری شرکت ماکان گستر با سرویس‌های دوره منظم مشعل‌ها که شامل موارد ذیل می‌باشد به ایفای این وظیفه مهم کمک می‌کند:

نظافت دوره‌ای فیلترهای گاز

بررسی و کنترل و تنظیم فشار خط گاز مشعل

سرویس و نظافت پرشرهای هوا و گاز

تنظیم میله یون و نظافت میله یون و فتوسل و یو وی (uv) سل

آچار کشی پایه های رله و ترمینال‌های موجود

بررسی و عملکرد صحیح ترموستات‌های نصب شده روی دیگ‌ها

تنظیم میزان نسبت سوخت و هوا جهت احتراق کامل

تخلیه منظم و دوره‌ای درایر دیگ

6- تخلیه منظم و دوره‌ای آب سیستم برگشت آبگرم مصرفی:

لوله‌های مدار برگشت آب گرم مصرفی پس از مدتی دچار نشستن رسوبات زرد رنگ در جداره لوله‌ها می‌گردد و این رسوبات به مرور از طریق پمپ‌های برگشت آب‌گرم وارد مخزن آب‌گرم یا منابع کوئلی می‌گردد و این آب زرد رنگ وارد مدار لوله‌های آب‌گرم مصرف شده و به داخل واحدها راه پیدا می‌کند با تخلیه منظم و دوره‌ای مدار برگشت آب‌گرم مصرفی این رسوبات از مدار تخلیه شده و از ورود آنها به منابع کوئلی جلوگیری بعمل می‌آید.

همچنین تخلیه منظم درایر منابع کوئلی نقش مهمی در سلامت آب‌گرم مصرفی دارد.

7- بررسی عملکرد و بررسی راندمان چیلرها

عملکرد مناسب چیلرها رابطه مستقیم با عملکرد پمپ‌های فن‌کوئل‌ها و پمپ‌های برج خنک کننده و برج خنک کننده و کیفیت آب سیستم دارد با کنترل و بازدیدهای دوره‌ای و سرویس‌های منظم این تجهیزات راندمان چیلرها افزایش پیدا کرده و عمر کارکرد چیلر افزایش می‌یابد.

همچنین باتوجه به اینکه چیلر و تجهیزات آن با ارزش‌ترین وسیله در موتورخانه می‌باشد، کنترل منظم عملکرد چیلرها بسیار حائز اهمیت بوده که تحت کنترل و بررسی دقیق عملکرد چیلر بایستی موارد ذیل مورد نظر قرار گیرد:

الف) اطمینان از عملکرد صحیح فلوسوئیچ‌ها، اطمینان از سالم بودن ترموستات‌ها، اطمینان از عملکرد صحیح کندانسور و عدم رسوب، اطمینان از غلظت مناسب لیتیوم بروماید در چیلرهای جذبی، اطمینان از مناسب بودن و مقدار گاز مبرد در چیلرهای تراکمی، اطمینان از عملکرد صحیح شیرهای، کنترل  ظرفیت در چیلرهای تراکمی و بسیاری از موارد تخصصی که اگر کنترل نگردد باعث ایجاد خسارت سنگین به سیستم ؟؟؟ چیلر می‌شود.

 

8- بررسی عملکرد صحیح سیستم آّ‌برسانی:

سیستم‌های آب‌رسانی در موتورخانه‌ها اغلب دچار ایرادات جزئی شده که این ایرادات اگر در زمان خاص خود رفع نگردد باعث ایجاد صدمه به پمپ‌ها و سیستم می‌گردد، این ایرادات شامل:

الف) تنظیم نبودن پرشرهای مکانیکی و یا هوا گرفتن سنسورهای فشار مقاومت متغیر .

ب) رسوب گرفتن میله الکترون موجود در مخزن ذخیره آب مصرفی.

ج) بروز خطا یا اِرور در PLC سیستم یا درایو سیستم.

د) خرابی شیرهای یک‌طرفه و شیرهای فشار شکن

هـ) ایراد در مدار برق سیستم.

9-رفع نشتی‌های کوچک در شیرها، اتصالات و لوله‌های اصلی موتورخانه:

شیرها و اتصالات و لوله‌های موجود در موتورخانه‌ها پس از مدتی کار و دراثر عواملی چون تشکیل رسوبات و تغییرات دما، از دست رفتن خاصیت آب‌بندی واشرها و اورینگ‌ها و… دچار نشتی آب شده که اگر این نشتی به موقع برطرف نگردد باعث نفوذ آب به زیر عایق‌ها و جداره بیرونی لوله‌ها و همچنین خود تجهیزات شامل فلنج‌ها، شیرها و فیلترها می‌گردد و درنتیجه باعث پوسیدگی لوله‌ها و تجهیزات می‌شود که این امر موجب ایجاد هزینه‌های سنگین در موتورخانه‌ها و از کار افتادن سیستم می‌شود. با نشتی‌گیری و آچارکشی و تعویض به موقع واشرها و اورنیگ‌ها در این تجهیزات از بروز خسارت‌های این چنین ممانعت بعمل آمده و طول عمر تجهیزات و سیستم چندین برابر می‌شود و آسایش ساکنین را به همراه خواهد داشت.

10-  بازدیدهای منظم و دوره‌ای از تابلو برق‌ها و مدارات الکتریکی:

به وسیله این بازدیدها که از کلیه مدارات برق موتورخانه صورت می‌گیرد از بروز اتصالی‌ها و ایجاد آتش‌سوزی‌ها و خسارت‌های سنگین جلوگیری بعمل آمده و همچنین به وسیله این بازدید قطعات الکتریکی در معرض خرابی شناسایی شده و پیش از اینکه سیستم از کار بیافتد قطعه معیوب تعمیر یا تعویض می‌گردد، همچنین اگر در سیستم مشکل به‌وجود آید هرچه زودتر مشخص شده و اقدام به رفع عیب آن می‌گردد.

باچک کردن مقدار آمپر تنظیم شده بر روی کلید بی مثال و مقایسه این جریان با جریان نامی پمپ‌ها و تجهیزات الکتریکی از آسیب دیدن این تجهیزات جلوگیری بعمل می‌آید.

 

جهت تعمیر و سرویس چیلر در تهران با ما تماس بگیرید : تماس

اشتراک گذاری مطلب