آب گرم مصرفی
20
آوریل

تامین آب گرم مصرفی

تامین آب گرم مصرفی

تامین آب گرم مصرفی یکی ازمسائلی که همیشه درخواست مدیران برج‌ها و ساختمان‌ها از ما می باشد آب گرم مصرفی ساکنین ساختمان است. این نیاز در فصول سرد سال بیشتر قابل لمس می باشد. از این رو انتخاب یک منبع آب گرم (منبع کویل دار) بسیار مهم می باشد. علاوه بر این سرویس و بازدید منظم از آن می تواند آسایش اهالی ساختمان را به همراه داشته باشد.

نکته مهم تر این که این آب گرم مصرفی بایستی بهداشتی بوده و دارای استاندارد های مناسب باشد. این نکته ای است که عموما به آن توجه ای نمی شود. که ما نگاهی ویژه به آن داریم.

آب گرم بهداشتی

از آنجا که استفاده ی مستقیم از آب گرم بویلرها برای مصارف بهداشتی، امکان پذیر نیست، از یک مدار موازی برای تامین آب گرم با استانداردهای مصرف استفاده می شود. اساس کار این مدار، استفاده از یک مبدل حرارتی (Heat Exchanger) برای افزایش دمای آب سرد تصفیه شده، بدون اختلاط با آب بویلرهاست. مبدل های متفاوتی می توانند این نقش را بر عهده بگیرند. در موتورخانه های کوچک از مبدل های دوجداره که قیمت پایین اما حجم بالایی دارند استفاده می شود. برای مصارف بیشتر می توان از مبدل لحظه ای (Shell & Tube) استفاده کرد که راندمان انتقال حرارت بالاتری دارد. در مواردی که میزان مصرف همواره یکنواخت نیست (مانند اماکن مسکونی) می توان آب گرم تولید شده را در منابع کوئل دار ذخیره نمود. همچنین در سال های اخیر استفاده از مبدل های صفحه ای که ابعاد بسیار کوچکی دارند رایج گشته.

در هر حالت، مسیر آبِ سرد مبدل ها، شدیداً مستعد رسوب گذاری است.

رسوب در مبدل ها سبب افزایش مصرف سوخت، افت فشار آب گرم و نهایتاً عدم تامین آب گرم در دماهای لازمه خواهد شد.

مطالعه‌ی مقاله‌ی:  برج خنک کن

اگر در این زمینه مشکل دارید با ما تماس بگیرید

SEND US MESSAGE

    CONTACT INFO

    تهران،آجودانیه ،خ موحد دانش، خ سپند ،کوچه تو کلی ،پلاک 14
    Open 08:00 – 22:00
    اشتراک گذاری مطلب